Εταιρικά νέα ◦ 20—06—2022
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Open day για την πατάτα στη Μεσσηνία

Εταιρικά νέα ◦ 20—06—2022

Με την παρουσία παραγωγών, δημοσιογράφων αλλά και εκπροσώπων της πρωτοβουλίας Η Μάρκα του Καταναλωτή, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 17 Ιουνίου, ενημερωτική εκδήλωση – open day στη Μεσσηνία για την προβολή των τοπικών προϊόντων πατάτας, μέσα στο πλαίσιο του έργου H2020 Ploutos. Στην εκδήλωση συμμετείχε ενεργά η εταιρεία NEUROPUBLIC, που άλλωστε είναι τεχνολογικός εταίρος του συγκεκριμένου πιλοτικού αλλά και του έργου γενικότερα.

Συγκεκριμένα, η ημερίδα ξεκίνησε με επίσκεψη σε αγρόκτημα της περιοχής της Μεσσήνης για την παρουσίαση της υποδομής ευφυούς γεωργίας gaiasense, ενώ συνεχίστηκε με ανάλυση των δυνατοτήτων της ευφυούς γεωργίας στην καλλιέργεια πατάτας για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσα από την ορθολογική εφαρμογή των εισροών (νερό, λιπάσματα, φυτοφάρμακα). Ο Κώστας Μίχος από τη NEUROPUBLIC μίλησε για το ρόλο του συστήματος gaiasense που εφαρμόζεται στη Μεσσηνία, καθώς και για τα γενικότερα οφέλη που προκύπτουν από την αξιοποίηση του έργου τόσο για τον παραγωγό όσο και για ολόκληρη την αγροδιατροφική αλυσίδα και, κατά συνέπεια, για τους καταναλωτές.

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις από το ακροατήριο ενώ, στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ντόπιες πατάτες και όχι μόνο. Αρκετοί από αυτούς, μάλιστα, δήλωσαν εξαιρετικά ικανοποιημένοι για τα έως τώρα αποτελέσματα του έργου, ενώ εξέφρασαν την ελπίδα η ευφυής γεωργία να υιοθετηθεί από την πλειονότητα του αγροτικού κόσμου μέσα στα επόμενα χρόνια, ως «ορθή πρακτική για καλύτερες αποδώσεις με μικρότερο κόστος».

Λίγα λόγια για το Η2020 Ploutos

Το Ploutos είναι ένα χρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο που στοχεύει στην εξισορρόπηση της αγροδιατροφικής αλυσίδας αξίας, ώστε να λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Το έργο αποτελείται από 11 πιλοτικά σε 13 χώρες, μέσα από 24 αλυσίδες αξίας (κατεψυγμένα φρούτα, αροτραίες καλλιέργειες, ζυμαρικά, λαχανικά, κτηνοτροφία, γαστρονομικός τουρισμός, λαχανικά, αγροτουρισμός, κρασί, φρούτα κ.ά.). Βασικοί του στόχοι είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η στήριξη των μικροκαλλιεργητών, η ενδυνάμωση των καταναλωτών, η βελτίωση της υγείας του εδάφους και της καλλιέργειας άνθρακα, η μείωση των τροφικών αποβλήτων και η ανάπτυξη πληρωμών για οικοσυστημικές υπηρεσίες.

Η εταιρεία Πληροφορικής και Τεχνολογίας NEUROPUBLIC αποτελεί τον τεχνολογικό εταίρο του έργου.